Załącznik
do Zarządzenia Nr 6/2014 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim
z dnia 29 grudnia 2014 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU WETERYNARII
w LIDZBARKU WARMIŃSKIM
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Powiatowy Inspektorat Weterynarii działa na podstawie:
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (t.j. z 2010 roku Nr 112, poz. 744 zm. z 2009 r. Nr 157 poz. 1241, z 2011 r. Nr 54 poz. 278, z 2014 r. poz. 29).
- zarządzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. MR i RW Nr 3. poz. 3 zm. z 2014 r. poz. 26).
- statutu Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim nadanego Zarządzeniem Nr 157/2010 Głównego Lekarza Weterynarii z dnia 21 grudnia 2010 roku.
- niniejszego regulaminu uzgodnionego z Warmińsko – Mazurskim Wojewódzkim Lekarzem Weterynarii w Olsztynie.
§2
- Regulamin Organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa szczegółową organizację oraz szczegółowy zakres zadań Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim
- Ilekroć w „Regulaminie” jest mowa o:
- powiecie – należy przez to rozumieć powiat lidzbarski,
- Powiatowym Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim,
- Wojewódzkim Lekarzu Weterynarii – należy przez to rozumieć Warmińsko – Mazurskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii,
- Powiatowym Lekarzu – należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim,
- komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć zespół lub samodzielne stanowisko pracy.
§3
- Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
- Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza:
- wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku o Inspekcji weterynaryjnej;
- jako dysponenta środków publicznych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych;
- wynikających z odrębnych ustaw.
- Inspektorat jest państwową jednostką budżetową .
Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu lidzbarskiego w skład którego wchodzą: 3 gminy wiejskie: Kiwity, Lidzbark Warmiński i Lubomino, 1 miejsko-wiejska Orneta oraz jedna miejska Lidzbark Warmiński.
- Siedzibą Powiatowego Inspektoratu Weterynarii jest miasto Lidzbark Warmiński.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA INSPEKTORATU
§4
- Komórkami organizacyjnymi z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy kierują kierownicy.
- W zespole do spraw zdrowia i ochrony zwierząt kierownikiem może być starszy inspektor weterynaryjny lub w razie jego braku – inspektor weterynaryjny.
- W skład Powiatowego Inspektoratu w Lidzbarku Warmińskim wchodzą:
- zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
- dział do spraw zdrowia zwierząt,
- dział do spraw ochrony zwierząt,
- zespół do spraw bezpieczeństwa żywności,
- zespół do do spraw pasz i utylizacji,
- zespół ds. finansowo – księgowych i administracyjnych,
- samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
- pracownia badania mięsa na obecność włośni znajdująca się
przy Gabinecie Wet., ul. Poniatowskiego 4, 11-100 Lidzbark Warmiński.
- Powiatowemu Lekarzowi w Lidzbarku Warmińskim PIW-PLW podlegają:
1) zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt,
- a) dział do spraw zdrowia zwierząt,
- b) dział do spraw ochrony zwierząt,
2) zespół do spraw bezpieczeństwa żywności,
3) zespół do spraw pasz i utylizacji,
4) zespół ds. finansowo – księgowych i administracyjnych,
5) samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej,
6) pracownia badania mięsa na obecność włośni znajdująca się
przy Gabinecie Wet., ul. Poniatowskiego 4, 11-100 Lidzbark Warmiński.
- Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ III
ZASADY REALIZACJI ZADAŃ I KIEROWANIA PRACĄ INSPEKTORATU
§5
- Powiatowy Lekarz wykonuje swoje zadania przy pomocy powiatowego inspektoratu weterynarii, którego jest kierownikiem
- W czasie nieobecności Powiatowego Lekarza działalnością Inspektoratu kieruje upoważniony przez Powiatowego Lekarza pracownik.
ROZDZIAŁ IV
ZAKRES ZADAŃ I KOMPETENCJI POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII JAKO KIEROWNIKA POWIATOWEGO INSPEKTORATU
§6
- Powiatowy Lekarz Weterynarii realizuje zadania z zakresu ochrony zdrowia zwierząt oraz bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego w celu zapewnienia ochrony zdrowia publicznego.
- Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim jako kierownik Powiatowego Inspektoratu Weterynarii wykonuje zadania:
- wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1111 z późn. zm.),
- w zakresie realizacji ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. 885 z późn. zm.),
- w zakresie gospodarowania środkami publicznymi zgodnie z przepisami ustawy z 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),
- w zakresie organizacji pracy w Inspektoracie z uwzględnieniem zapewnienia przestrzegania przepisów ustaw:
- z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
- z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182),
- z dnia 6 września 2001 r. dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782).
- Do zadań Powiatowego Lekarza Weterynarii należy również wykonywanie zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych.
§7
- Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
- zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
- reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
- wydawanie i egzekwowanie rozstrzygnięć administracyjnych w sprawach, w których działa jako organ I instancji;
- wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
- udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
- wydawanie rozporządzeń, zarządzeń i regulaminów wewnętrznych regulujących tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii;
- udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do wykonywania czynności w imieniu organu;
- wyznaczanie lekarzy weterynarii, oraz innych osób posiadających odpowiednie kwalifikacje i niebędących pracownikami inspekcji do wykonywania niektórych czynności;
- zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
- Powiatowy Lekarz może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
§8
- Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
- Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych,
powinny być parafowane przez:
- pracownika zajmującego się sprawą;
- kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny;
- głównego księgowego – w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe;
- radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
- Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
- pracownika zajmującego się sprawą;
- kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
- głównego księgowego – w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Powiatowego Inspektoratu podpisują: Powiatowy Lekarz Weterynarii jako dysponent oraz Główny Księgowy albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
- Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, rozstrzygnięcia administracyjne i inne dokumenty oraz prowadzą postępowania administracyjne w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§9
- Symbolikę oznaczania pism z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
ROZDZIAŁ V
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA I SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§10
- Do obowiązków zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt należy wykonywanie czynności Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:
- planowania, organizowania i nadzorowania wykonywania badań oraz pobierania prób do badań kontrolnych zakażeń zwierząt;
- aktualizacja rejestrów:
- podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną;
- chorób podlegających urzędowemu zwalczaniu,
- czynników zoonotycznych;
- zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym chorób odzwierzęcych;
- zbierania i przekazywania informacji o chorobach zakaźnych i czynnikach zoonotycznych;
- sporządzania i aktualizacji planów gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;
- nadzoru nad spełnianiem wymagań weterynaryjnych dla podejmowania i prowadzenia działalności, a w szczególności w zakresie:
- handlu, obrotu, pośrednictwa w obrocie i skupu zwierząt;
- miejsc gromadzenia i kwarantanny zwierząt, schroniskami dla zwierząt, wystawami, konkursami oraz zawodami z udziałem zwierząt;
- transportu zwierząt;
- pozyskiwania, przechowywania, obrotu i wykorzystywania materiału biologicznego;
- prowadzenia zakładu drobiu ;
- prowadzenia przedsiębiorstwa akwakultury;
- nadzoru nad warunkami utrzymania (dobrostanem) zwierząt gospodarskich w celu umieszczenia na rynku tych zwierząt oraz nad miejscami gromadzenia, wystawami, konkursami z udziałem zwierząt oraz sklepami zoologicznymi;
- nadzoru nad utrzymaniem zwierząt w celach edukacyjnych, pokazów, badań i doświadczeń naukowych, ochrony i zachowania gatunków zwierząt, oraz prowadzeniem ewidencji w jednostkach doświadczalnych, hodowlanych i u dostawców;
- nadzoru w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt;
- prowadzenia elektronicznych systemów ewidencji pobrania i badania próbek oraz gromadzenia i przesyłania danych;
- kontrolowania wykonywania przez lekarzy wyznaczonych czynności zleconych, w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i obrotu zwierzętami;
- kontrolowanie obowiązku prowadzenia ewidencji leczenia zwierząt przez właścicieli zwierząt i osób odpowiedzialnych za zwierzęta a także stosowania pasz leczniczych w gospodarstwach;
- opracowywania projektów rocznych planów kontroli w zakresie sprawowanego nadzoru;
- współpracy z Zakładem Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie oraz z innymi laboratoriami w zakresie badań.
- Realizację zadań zespołu koordynuje Powiatowy Lekarz Weterynarii Lidzbarku Warmińskim
§11
- Do obowiązków zespołów do spraw bezpieczeństwa żywności, oraz do spraw pasz i utylizacji należy wykonywanie czynności Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:
- planowania, organizowania i nadzorowania wykonywania monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w ich wydzielinach i wydalinach, tkankach lub narządach zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz paszach;
- monitoringu pasz w oparciu o roczny Plan Urzędowej Kontroli Pasz,
- sporządzania projektów planów i harmonogramów rocznych kontroli w zakresie sprawowanego nadzoru;
- nadzoru nad:
- podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie pozyskiwania, produkcji, transportu, umieszczania na rynku, sprzedaży bezpośredniej oraz magazynowania produktów pochodzenia zwierzęcego;
- gospodarstwami w zakresie pozyskiwania i wprowadzania do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego, stosowania pasz, przestrzegania przepisów o rejestracji i identyfikacji zwierząt oraz o ochronie zwierząt;
- podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie pasz w tym wytwarzaniem, obrotem, magazynowaniem i transportem;
- podmiotami wykonującymi działalność wprowadzania na rynek ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego kat. 1, 2 i 3 w zakresie zbierania, transportu, magazynowania, spalania i przetwarzania.
- realizacja zadań wynikających z systemu RASFF dotyczących niebezpiecznych produktów żywnościowych oraz pasz;
- aktualizacja rejestrów:
- podmiotów podlegających zatwierdzeniu i rejestracji;
- lekarzy weterynarii wyznaczonych do wystawiania świadectw zdrowia w handlu oraz przy wywozie produktów pochodzenia zwierzęcego;
- prowadzenia bazy danych SPIWET;
- kontroli nad prawidłowością realizacji zadań wykonywanych przez lekarzy weterynarii oraz osoby nie będące lekarzami weterynarii, wyznaczonymi do badania zwierząt rzeźnych i mięsa, wykonywania czynności pomocniczych do tego badania;
- współpracy z Zakładem Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie oraz z innymi laboratoriami w zakresie badań;
- Realizacją zadań kieruje Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim.
§12
- Do obowiązków zespołu ds. finansowo księgowych i administracyjnych należy wykonywanie czynności w ramach realizacji kompetencji Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie:
- prowadzenia rachunkowości Inspektoratu zgodnie z ustawą o rachunkowości, a w szczególności :
- opracowywania zasad (polityki) rachunkowości Inspektoratu;
- prowadzenia na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;
- wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego;
- sporządzania sprawozdań finansowych;
- gromadzenia oraz przechowywania dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;
- przestrzegania obowiązujących przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości;
- planowania finansowe dochodów i wydatków budżetowych Inspektoratu;
- opracowywania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków dla Inspektoratu;
- przygotowania wniosków o zmiany w planie finansowym jednostki wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych;
- sporządzania sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- sporządzania i przekazywanie sprawozdań dla potrzeb ZUS, Urzędu Skarbowego, PFRON oraz GUS z zakresu spraw prowadzonych przez Zespół;
- obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi wykonywania budżetu oraz z uwzględnieniem źródeł finansowania, o także gospodarki innymi środkami pieniężnymi będącymi w dyspozycji Inspektoratu;
- kontrolowania zgodności wydatkowania środków finansowych z planem finansowym jednostki oraz ich klasyfikacja budżetową w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
- dokonywania kontroli prawidłowej realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
- dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności ich z planem finansowym;
- sporządzania list płac i innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa dla zawartych umów o pracę, zlecenia, o dzieło i innych form rozliczeń z osobami fizycznymi, o których mowa w kodeksie cywilnym;
- sporządzania bieżących i rocznych rozliczeń pracowników do celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych;
- naliczania i odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy oraz zobowiązań podatkowych;
- prowadzenia obsługi finansowej i ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenia ewidencji składników majątku Inspektoratu, naliczanie odpisów amortyzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- wyceny inwentaryzowanych w formie spisu z natury rzeczowych składników majątkowych, porównanie ich wartości z danymi z ksiąg rachunkowych oraz ustalenie ewentualnych różnic;
- przeprowadzenia inwentaryzacji, aktywów finansowych na rachunkach bankowych i należności-drogą otrzymania od banków i uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wskazanego w księgach rachunkowych jednostki stanu tych aktywów oraz wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic;
- inwentaryzacji, aktywów finansowych takich jak należności sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, z tytułów publiczno-prawnych, drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja wartości tych składników;
- monitorowania należności, wysyłania monitów, wystawianie tytułów wykonawczych do egzekucji do urzędów skarbowych, uzgadnianie sald z kontrahentami, naliczanie i egzekwowanie odsetek za nieterminowe regulowanie należności;
- rozliczania kosztów realizowanych programów oraz ustalanie kosztów jednostkowych;
- sporządzania sprawozdania dotyczącego kosztów w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, badań kontrolnych zakażeń zwierząt w tym refundowanych przez Unię Europejską oraz badań monitoringowych pozostałości chemicznych i biologicznych w tkankach zwierząt i produktach pochodzenia zwierzęcego;
- naliczania i potrącania w listach płac podatku dochodowego od osób fizycznych, od wynagrodzeń wypłacanych pracownikom oraz prowadzenie rozliczeń podatkowych z Urzędem Skarbowym;
- wydawania zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych oraz innych o wypłacanych wynagrodzeniach;
- prowadzenia obsługi finansowej i ewidencji księgowej zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- przygotowywania projektów pism w zakresie zadań zespołu;
- nadzoru nad majątkiem i administrowanie mieniem, polegające w szczególności na przyjmowaniu majątku w imieniu Inspektoratu, a następnie przekazaniu tego majątku do korzystania właściwym osobom lub jednostkom;
- zaopatrzenia w materiały biurowe, sprzęt, aparaturę, odczynniki chemiczne, odzież ochronną pracowników, wyznaczonych lekarzy weterynarii oraz osób wyznaczonych do wykonywania czynności pomocniczych;
- prowadzenia zamówień publicznych;
- zamawiania aktualnych pieczęci, stempli, tablic urzędowych, prenumerata czasopism i wydawnictw;
- prowadzenia dokumentacji i spraw związanych z gospodarką taboru samochodowego będącego w dyspozycji Inspektoratu;
- prowadzenia i zapewnienia właściwej organizacji pracy Inspektoratu, udzielania informacji interesantom oraz kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
- przyjmowania i wysyłania korespondencji, jej rejestracja w dzienniku korespondencyjnym oraz przekazywanie właściwym komórkom organizacyjnym;
- prowadzenia akt osobowych pracowników, prowadzenie ewidencji legitymacji służbowych, upoważnień, odznak identyfikacyjnych oraz delegacji służbowych;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy, ewidencji zwolnień lekarskich oraz urlopów pracowników;
- kompletowania dokumentacji związanej z działalnością socjalną – przyjmowania wniosków na pożyczki, zapomogi, wniosków o dofinansowanie do wypoczynku pracowników i emerytów oraz członków ich rodzin;
- przygotowywania informacji, sprawozdań i analiz dotyczących zatrudnienia oraz czasu pracy;
- dokonywania czynności związanych z nawiązywaniem, trwaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy pracowników Inspektoratu;
- organizowania naboru do służby cywilnej, tj. przygotowywanie informacji
o wolnych stanowiskach oraz ich upowszechnianie, sporządzanie list kandydatów oraz informacji o wynikach naboru;
- przygotowywania dokumentów nowozatrudnionych pracowników w celu zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz członków ich rodzin;
- wnioskowania, na podstawie posiadanej dokumentacji, o wypłatę przysługujących pracownikom nagród jubileuszowych oraz innych świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenia spraw rentowych i emerytalnych pracowników Inspektoratu w zakresie należącym do pracodawcy;
- kontroli przestrzegania dyscypliny pracy;
- wydawania zaświadczeń i świadectw pracy;
- administrowania i zarządzania systemami informatycznymi, w szczególności serwerami i siecią komputerową, oraz zapewnienie sprawnego działania tych urządzeń;
- nadzoru technicznego nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem oraz systemami informatycznymi;
- nadzoru nad wdrażaniem i modyfikacjami systemów komputerowych oraz oprogramowania, w tym legalnością stosowanego oprogramowania;
- administrowania stroną internetową Powiatowego Inspektoratu Weterynarii;
- udzielania pomocy pracownikom w zakresie eksploatacji sprzętu i
- Realizacją zadań zespołu kieruje Główna Księgowa PIW w Lidzbarku Warmińskim.
§13
Do zakresu samodzielnego stanowiska do spraw obsługi prawnej należy:
- obsługa prawna spraw związanych z realizacją zadań Powiatowego Inspektoratu Weterynarii;
- informowanie o nowych uregulowaniach prawnych oraz zmianach w obowiązujących przepisach dotyczących działania Inspektoratu;
- opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa zawieranych umów, projektów dokumentów;
- opracowywanie projektów aktów prawnych;
- udzielanie porad i konsultacji prawnych;
- reprezentowanie Powiatowego Lekarza Weterynarii przed sądami i urzędami.
§14
Do zadań pracowni badań mięsa na obecność włośni należy realizacja zadań wynikających z ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej dotyczących badań na obecność włośni w tym:
- przyjmowanie, sprawdzanie i rejestracja próbek skierowanych do badań;
- diagnostyka włośnicy;
- przekazywanie wyników badań klientom;
- prowadzenie książki badań;
- uczestnictwo w porównaniach międzylaboratoryjnych;
- zgłaszanie zagrożeń w oparciu o obserwacje i analizy;
- archiwizacja dokumentów związanych z działalnością pracowni.
§15
- Podstawowe obowiązki pracowników Powiatowego Inspektoratu Weterynarii określają:
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1111 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 269 z późn. zm.),
- Kodeks pracy – ustawa z 26 czerwca 1974 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502).
- Szczegółowe zakresy czynności ustala Powiatowy Lekarz Weterynarii.
ROZDZIAŁ VI
ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW
§16
- Powiatowy Lekarz lub wyznaczony przez niego lekarz przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 9:00 do 16:00
- Pracownicy Powiatowego Inspektoratu obowiązani są przyjmować interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
- Informacja o dniach i godzinach przyjęć w sprawie skarg i wniosków powinna być wywieszona w widocznym miejscu w siedzibie Powiatowego Inspektoratu.
- Rejestracji podlegają skargi wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.
- Rozpatrywanie skarg może być powierzone upoważnionym pracownikom, właściwym merytoryczne dla istoty skargi.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§17
- Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych określa załącznik nr 2.
- Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
§18
Zmiana treści regulaminu może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej, w tym samym trybie, co jego ustanowienie, bądź przez wprowadzenie nowego regulaminu, zastępującego niniejszy.
§19
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2015 roku.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
Schemat Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim

Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
Symbolika oznaczeń komórek organizacyjnych Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lidzbarku Warmińskim
L.p. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1. |
Powiatowy Lekarz Weterynarii
– Kierownik Powiatowego Inspektoratu Weterynarii |
PIW.K |
2. |
Zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt
a) dział do spraw zdrowia zwierząt
b) dział do spraw ochrony zwierząt |
PIW.Z
PIW.Z.ZZ
PIW.Z.OZ |
3. |
Zespół ds. bezpieczeństwa żywności |
PIW.BŻ |
4. |
Zespół ds. pasz i utylizacji |
PIW.PU |
5. |
Zespół ds. finansowo-księgowych i administracyjnych |
PIW.F |
6. |
Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej |
PIW.RP |